Мобильная версия
Войти

Все форумы
Авиационный
Сослуживцы
Авторские

Обучение на пилота АК за границей и дальнейший путь

1 пользователь сделал закладку на эту тему форума
 ↓ ВНИЗ

123

Alkasin
Старожил форума
24.12.2013 15:31
В смысле не обучение за символическую сумму, а за небольшую доп плату - помощь с трудоустройством.
Palvin
Старожил форума
24.12.2013 17:40
Alkasin
ИМХО, Работать где-то на караване - лучше для резюме. Инструктором - больше шансов устроиться (надежнее). А после инструктора, если ничего не попадется, многие идут на караваны и там ждут лучших времен.
Alkasin
Старожил форума
24.12.2013 18:12
Palvin:
Как по мне так это очень даже неплохой вариант - сначала инструктором, потом полетать на караване(почему кстати именно на караване?). Главное чтобы этот процесс не затянулся дольше 5-6 лет, и апосля можно было устроиться с неплохими шансами в хорошую АК вторым.

Кстати, для справки, сколько в среднем летают вторым до повышения на КВС?
As Well
Старожил форума
24.12.2013 22:16
Some of them in all their lifes !
татъ
Старожил форума
24.12.2013 22:23
Some of them in all their lifes !

Ну это только после сасово/бугров/ульска итд.
С ФААшным- дня три. Если есть лапа, то два.
BKL
Старожил форума
25.12.2013 03:10
To Alkasin

Вот вам средний карьерный путь ну например пилотов в Нов Зеландии и Австралии..(Сразу оговорюсь возможны варианты, как например пару тройке человек из выпуска из названного выше университета Масси, самым хорошим выпускникам, предлагается пятилетний контракт в лоукостере Верджин Пасифик на смешные деньги, но сразу на А320) А в общем после получения лицензии и рейтингов(многодвигательных и полетов по инструментам) а так же налете всеми правдами и неправдами на маленьких типах(почта, покатушки , инструкторский налет, таскание баннеров и планеров, одним словом где только можно...) Когда ты наконец набрал долгожданные 500 часов, а это обычно минимум года три занимает, ты можешь расчитывать при определенной доле везения на место второго пилота в региональной компании на турбопропе опять заметь не на очень большие деньги(чуть больше чем водитель автобуса)))Но это уже начало настоящей карьеры... Далее года 3-4 справа и затем можешь получить педложение ввестись в КВС там же или переучиться на джет... Но если справа уйти на 737 или 320, то можно лет 7-8 вторым там летать а то и больше... Одним словом путь очень тернист и долог... Поэтому так популярна тема с поиском работы в России сейчас))) Ведь для молодого пилота там даже и не снилось сразу после получения лицензии и даже после окончания Универа попасть на серьезный самолет(Да это собственно говоря и не должно быть, а плоды сегодняшней Российской супер карьеры возможно в будущем еще ой как аукнутся....)
As Well
Старожил форума
25.12.2013 13:52
So You Want to Be a Pilot
Being a Cathay Pacific Pilot is more than a job, it’s the start of a long and fulfilling career with one of the world’s proudest and most respected airlines. Cathay Pacific recruits Second Officers through three different programmes: the Cadet Pilot, Advanced Entry, and Transition Trainee Programmes. To be considered for the Cadet Pilot programme you don’t need actual flight experience, but you definitely need to meet certain requirements, including having a passion for flying, extremely high personal and professional standards, a commitment to your team and hard work, and the right of abode in Hong Kong. This programme was designed to give individuals with no access to start a flying career in general aviation the opportunity to pursue their dream career. Not everyone makes it. Those who do, give their careers wings.

The Advanced Entry and Transition Training programmes cater for CPL and ATPL holders respectively with differing flight time requirements. Both these programmes are open to international applications.
As Well
Старожил форума
25.12.2013 18:05
Alkasin:

2 illbeapilot

Налет в штатах, канаде и европе я в принципе не рассматриваю, потому как смысла нет.
А вот где-нибудь в индии или африке, почти уверен, можно счастья и попытать. Другое дело, что наши не особо горят желанием там летать ради часов, вот и нет инфы.


сЛИШКОМ мАЛ и ГЛУП ....... !
Alkasin
Старожил форума
25.12.2013 19:54
As Well:

Аргументируй.
Смысла нет - потому что никому зеленые там не нужны, да и устроиться трудно.
В менее развитых странах - больше шансов.
Не вижу здесь ничего нелогичного.
То, что большинство наших выпускников сразу хотят работать в АК, а не летать абы где ради опыта - тоже факт.

Ну так откуда вывод возрасте и умственных способностях?
Пилот A
Старожил форума
25.12.2013 20:16
Топик стартеру.
Хочешь устроиться поступай в Ульяновск или подобные учебные заведения.США европа итд только при наличии волосатой лапы.
As Well
Старожил форума
25.12.2013 20:24
... and Yet .... Never put all eggs in One busket.In the US for instance they have a real chance for flight times to be build up if doing that in a bald manner, which is very important to think it over. And You"d like to start in somewhere around Asia , wouldn"t You?
So here You are


JobAir4_teaser
Being a Pilot with Cathay Pacific is a demanding, but rewarding, career. It requires a lifetime commitment to learning and development, and comes with an immense level of responsibility for the well being of our customers and our multi-million dollar aircraft. The rewards, however, are enormous. Our pilots enjoy an exciting, fast-paced lifestyle that’s made possible by flexible working hours and ongoing opportunities to experience new cultures and explore the world.

Second Officers are integral members of our flight deck crew. They fly as cruise co-pilot and ensure flight safety by monitoring the operating crew during approach and departure. Once qualified, you’ll benefit from continued training and assessment every step of the way to ready you for promotion to First Officer and ultimately, Cathay Pacific Captain.

Second Officers are recruited via three entry programmes that have been tailored to suit people with varying experience levels. All programs are conducted at Flight Training Adelaide, a world-class training facility located in Australia that has been training airline pilots since 1982.

JobAir2_teaser
Cadet Pilot Programme

Our 55-week programme offers opportunities to Permanent Hong Kong ID card holders who aspire be aviators. Training includes 160 hours of day and night flying in single and twin-engine light aircraft, as well as classroom learning and 40 hours of simulator training. To learn more about what’s involved, visit our Cadet Pilot website.

Advanced Entry Programme

This is a 32-week programme for people who possess an ICAO CPL and have in excess of 250 hours flight time in specified categories.

JobAir3_teaser
Transition Training Programme

Already have significant experience in the air? Our five-week programme is designed for pilots who posses an ICAO ATPL and have a minimum of 1500 hours total time, including 500 hours multi-engine time with a MTOW greater than 2000kg.

Entry Requirements

In addition to a strong passion for aviation, you will need to have:

Have an excellent command of written and spoken English
Be physically fit and qualify for a Class I Medical
Meet flight deck reach requirements which is subject to a functional reach test
Have completed secondary school and have good passes in mathematics and science, or have a degree or diploma, or have passes in all ATPL subjects
Ready to get behind the controls?

Visit our Cadet Pilot website to learn more about the training programme and requirements for entry, and to explore the many career paths and benefits on offer.

Apply Online
To update an existing application, please update here. Please note that we are currently ONLY recruiting for the Cadet Pilot Programme for which a permanent HKID card is required.
For enquires, please email flightcrew_recruitment@cathaypacific.com or telephone +852 2747 8247.


P.S. Pay attention to : Advanced Entry Programme.
Xintar
Старожил форума
28.12.2013 17:13
As Well

Pay attention to : Advanced Entry Programme.
==

CX сию на AE не набирает. Только ab-initio из числа гонконгчан.
As Well
Старожил форума
28.12.2013 17:53
Он сию даже не встал "на лыжи" ! Жизнь завтра не заканчивается....
123




 

 

 

 

← На главную страницу

Чтобы публиковать комментарии, вы должны войти на сайт.
Все форумы
Авиационный
Сослуживцы
Авторские

Реклама на сайте Обратная связь/Связаться с администрацией
Рейтинг@Mail.ru