Мобильная версия
Войти

Все форумы
Авиационный
Сослуживцы
Авторские

АОН в зарубежных странах

 ↓ ВНИЗ

12345

Kwispel
04.11.2007 00:00
Галина, вы о ком?
Галина
04.11.2007 00:04
Ст.38 "Любое государство... которое сочтет практически затруднительным...приведение своих собственных правил в полное соответствие с каким-либо международным стандартом...должно незамедлительно уведомить ИКАО..."
Ученый
04.11.2007 00:05
Ученый
04.11.2007 00:06
Это я страничку текста запостить пытался - не дает движок. Буду по частям
Галина
04.11.2007 00:07
2 Kwispel

Точно не о Вас, что Вы...
Ученый
04.11.2007 00:08
Часть 1

Галина:
2 аноним
...Где мне еще подскажут классификацию видов авиации в Великобритании, подскажут в определениях?

Галя, нате Вам еще австралийскую классификацию "в определениях" :-)

CASA CLASSIFICATION OF OPERATIONS POLICY

Air Transport
Definition
- The operation of an aircraft, used in trade or commerce, involving the carriage of passengers or cargo.
Typical Attributes
- flight is not necessarily run to a schedule.
- passengers are generally at arms'-length from operator; passengers may or may not have some knowledge of, but little control over, risk factors.
- in general these are commercial activities.
Inclusions
- all passenger and cargo carrying operations currently classified as charter or regular public transport, other than domestic cargo-only operations in aeroplanes equal to or less than 5700kg MTOW or helicopters.
- balloon passenger operations.
- sightseeing/joy flights.
- fractional ownership/corporate operations in aeroplanes over 5700kg MTOW or helicopters in the transport category.
Regulatory Requirements
- full range of aircraft certification categories having standard certificates of airworthiness.
- commercial pilot licence (or higher), with appropriate ratings and endorsements.
- Class A maintenance control.
- AOC required.
- regulatory requirements are adjusted, as appropriate, usually depending on the nature of the operation, size of the aircraft and the number of passengers carried, but with a minimum standard imposed in respect of all operations in the class.
CASA's Role
- protect passengers, persons on the ground and other airspace users.
- protect crew.
- exercise surveillance over and audit operators.

04.11.2007 00:10
Галина:
Эти опубликованные уведомления (печатаются после текста доков) очень занимательное чтение!
К сожалению печатается и третья группа стран - не представивших эти самые уведомления. И не знаешь что и думать! :)))
Ученый
04.11.2007 00:10
А, понял! Это опять скобки-стрелки
Часть 2

CASA CLASSIFICATION OF OPERATIONS POLICY


Aerial Work
Definition
- 'An aircraft operation, other than an Air Transport Operation, which is prescribed by regulation and in which an aircraft is used for the provision of specialised services.'
Typical Attributes
- aircraft may be specially equipped.
- personnel on board are knowledgeable of or informed of risks, usually on the basis of their employment.
- in general, these are commercial activities.
Inclusions
- Aircraft operations included on a prescribed list, such as
-- domestic cargo-only operations in aeroplanes equal to or less than 5700kg MTOW or helicopters, scheduled and non-scheduled, in trade or commerce;
-- emergency medical services and aerial ambulance;
-- carriage of passengers in the course of their employment with the owner or operator of the aircraft;
-- fractional ownership/corporate operations in aeroplanes equal to or below 5700kg MTOW or helicopters in the normal category;
-- flight training operations for the issue of licences or ratings.
- Other aircraft operations that meet at least two of the following criteria:
-- the operation requires a significant supporting infrastructure;
-- the operation requires crew with published procedures, other than the flight crew;
-- the activity will involve potential risk to people on the ground; and
-- the activity requires a special aircraft, or one which has been specifically modified for the task.
Regulatory Requirements
- full range of aircraft certification categories except where excluded on the certificate of airworthiness.
- commercial pilot licence (or higher), with appropriate ratings and endorsements.
- Class A or B maintenance control.
- AOC or OC required.
- operational restrictions may be imposed, e.g. area of operation.
- regulatory requirements within the classification are adjusted, as appropriate, depending on the nature of the aircraft and its operation.
CASA's Role
- primarily to protect persons on the ground and other airspace users.
- protect crew and other essential personnel.
- exercise surveillance over and audit operators.

General Aviation
Definition
- 'An aircraft operation other than an Air Transport Operation or an Aerial Work Operation.'
Typical Attributes
- operation is not available or offered to the public.
- participants (crew and non-crew) are knowledgeable or informed of risks, or the risks are obvious, and consent to them.
Inclusions
- private owner/pilot carrying his family and friends.
- all current sport aviation activities.
- carriage of goods that are the property of the pilot of the aircraft for any purpose.
- carriage of goods that are not the property of the pilot of the aircraft provided that the pilot is not, in the carriage of such goods, engaged in trade or commerce.
- glider towing.
- most aircraft operations associated with sport parachuting.
- cost of operating the aircraft for a flight can be shared equally between all occupants up to a maximum of 6 persons on board.
Regulatory Requirements
- full range of aircraft certification categories.
- maximum 6 persons on board where aircraft has other than a standard certificate of airworthiness.
- appropriate pilot licence or certificate, with appropriate ratings and endorsements.
- usually Class B maintenance control.
- no AOC/OC, but may be oversight by representative Industry body or CASA.
- operational restrictions may be imposed, e.g. area of operation, number of persons or passengers on board.
- regulatory requirements within the classification are adjusted, as appropriate, depending on the nature of the aircraft and its operation.
CASA's Role
- primarily to protect persons on the ground and other airspace users.
- provide oversight of Industry delegates and representative Industry bodies exercising administrative controls over participants.
- require that participants are adequately informed of the risks to which they are exposed.

Air Service Operations - CAR 1988 Part 14, Reg.206 (1) Annex B

Галина
04.11.2007 00:22
2 Ученый
Спасибо Вам огромное, Вы не представляете, какое огромное!
HobbyPilot
04.11.2007 00:30
Галинe:

Мне бы официальное определение Fractional ownership и других видов найти

Настоящий юрист, наверное, будет искать в гражданском законодательстве, именно оно определяет вопросы владения, пользования и ответственности.
04.11.2007 00:34
Галина:
А Кейптаунскую конвенцию по ВС не смотрели?
HobbyPilot
04.11.2007 00:37
2 нло:

Воздушное пространство как принадлежало армии (читай государству), так и принадлежит

Это так в конституции указано? По идее небо должно быть общим достоянием и ни один закон государства не имеет права противоречить конституции, за чем должна следить третья, юридическая, ветвь власти (т.е. верховный или конституционный суд). Другое дело, если в стране имеются законы, но только на бумаге.

Ведь всё очень просто (в США или в Европе, или в Австалии, ЮАР, КАнаде, Бразилии или Японии):

* Небо принадлежит всем.
* Эксплуатантом может быть любое, в т.ч. и частное лицо.
* Правила воздушного сообщения едины для всех участников движения.
* Военное ведомство имеет свои особенности, согласованные с общими положениями и не противоречащие им.
HobbyPilot
04.11.2007 00:39
В зоне Е надо просто смотреть в оба. Но по крайней мере у IFR своё чётное эшелонирование и вроде бы они, в отличие от многих VFR-щиков на этот факт не кладут.
Галина
04.11.2007 00:40
2 HobbyPilot
Я не хотела с Вами ссориться, чиво вы так иронично? Хотя я конечно тоже не без греха... Мир?

2 аноним
Нет, пока не смотрела. Посмотрю обязательно.
HobbyPilot
04.11.2007 00:59
Галинe:

Мир?

Wilco
HobbyPilot
04.11.2007 01:07
Галинe:

а вот руководитель полётов на "деревенском" аэродроме или "диспетчер-любитель", а точнее совокупность его прав, обязанностей и компетенции - это уже часть законов, применимые к АОН.
Хотя на иной "деревенский" аэродром и большой самолёт (принадлежащий к гражданской или военной авиации)может сесть, если приспичит.
04.11.2007 01:15
Галина:
Нет, пока не смотрела. Посмотрю обязательно

Она как раз по собственности, аренде и прочим материально-финансовым авиаделам с ВС
Ученый
04.11.2007 10:59
HobbyPilot:
Галинe:
Мне бы официальное определение Fractional ownership и других видов найти

Настоящий юрист, наверное, будет искать в гражданском законодательстве, именно оно определяет вопросы владения, пользования и ответственности.

Вроде специально это понятие не определяли, а толкование есть, например, в FAR-91:
http://ecfr.gpoaccess.gov/cgi/ ...

"..........
Subpart K-Fractional Ownership Operations

Source: Docket No. FAA-2001-10047, 68 FR 54561, Sept. 17, 2003, unless otherwise noted.

 91.1001 Applicability.
(a) This subpart prescribes rules, in addition to those prescribed in other subparts of this part, that apply to fractional owners and fractional ownership program managers governing-

(1) The provision of program management services in a fractional ownership program;

(2) The operation of a fractional ownership program aircraft in a fractional ownership program; and

(3) The operation of a program aircraft included in a fractional ownership program managed by an affiliate of the manager of the program to which the owner belongs.

(b) As used in this part-

(1) Affiliate of a program manager means a manager that, directly, or indirectly, through one or more intermediaries, controls, is controlled by, or is under common control with, another program manager. The holding of at least forty percent (40 percent) of the equity and forty percent (40 percent) of the voting power of an entity will be presumed to constitute control for purposes of determining an affiliation under this subpart.

(2) A dry-lease aircraft exchange means an arrangement, documented by the written program agreements, under which the program aircraft are available, on an as needed basis without crew, to each fractional owner.

(3) A fractional owner or owner means an individual or entity that possesses a minimum fractional ownership interest in a program aircraft and that has entered into the applicable program agreements; provided, however, that in the case of the flight operations described in paragraph (b)(6)(ii) of this section, and solely for purposes of requirements pertaining to those flight operations, the fractional owner operating the aircraft will be deemed to be a fractional owner in the program managed by the affiliate.

(4) A fractional ownership interest means the ownership of an interest or holding of a multi-year leasehold interest and/or a multi-year leasehold interest that is convertible into an ownership interest in a program aircraft.

(5) A fractional ownership program or program means any system of aircraft ownership and exchange that consists of all of the following elements:

(i) The provision for fractional ownership program management services by a single fractional ownership program manager on behalf of the fractional owners.

(ii) Two or more airworthy aircraft.

(iii) One or more fractional owners per program aircraft, with at least one program aircraft having more than one owner.

(iv) Possession of at least a minimum fractional ownership interest in one or more program aircraft by each fractional owner.

(v) A dry-lease aircraft exchange arrangement among all of the fractional owners.

(vi) Multi-year program agreements covering the fractional ownership, fractional ownership program management services, and dry-lease aircraft exchange aspects of the program.

(6) A fractional ownership program aircraft or program aircraft means:

(i) An aircraft in which a fractional owner has a minimal fractional ownership interest and that has been included in the dry-lease aircraft exchange pursuant to the program agreements, or

(ii) In the case of a fractional owner from one program operating an aircraft in a different fractional ownership program managed by an affiliate of the operating owner's program manager, the aircraft being operated by the fractional owner, so long as the aircraft is:

(A) Included in the fractional ownership program managed by the affiliate of the operating owner's program manager, and

(B) Included in the operating owner's program's dry-lease aircraft exchange pursuant to the program agreements of the operating owner's program.

(iii) An aircraft owned in whole or in part by the program manager that has been included in the dry-lease aircraft exchange and is used to supplement program operations.

(7) A Fractional Ownership Program Flight or Program Flight means a flight under this subpart when one or more passengers or property designated by a fractional owner are on board the aircraft.

(8) Fractional ownership program management services or program management services mean administrative and aviation support services furnished in accordance with the applicable requirements of this subpart or provided by the program manager on behalf of the fractional owners, including, but not limited to, the-

(i) Establishment and implementation of program safety guidelines;

(ii) Employment, furnishing, or contracting of pilots and other crewmembers;

(iii) Training and qualification of pilots and other crewmembers and personnel;

(iv) Scheduling and coordination of the program aircraft and crews;

(v) Maintenance of program aircraft;

(vi) Satisfaction of recordkeeping requirements;

(vii) Development and use of a program operations manual and procedures; and

(viii) Application for and maintenance of management specifications and other authorizations and approvals.

(9) A fractional ownership program manager or program manager means the entity that offers fractional ownership program management services to fractional owners, and is designated in the multi-year program agreements referenced in paragraph (b)(1)(v) of this section to fulfill the requirements of this chapter applicable to the manager of the program containing the aircraft being flown. When a fractional owner is operating an aircraft in a fractional ownership program managed by an affiliate of the owner's program manager, the references in this subpart to the flight-related responsibilities of the program manager apply, with respect to that particular flight, to the affiliate of the owner's program manager rather than to the owner's program manager.

(10) A minimum fractional ownership interest means-

(i) A fractional ownership interest equal to, or greater than, one-sixteenth (1/16) of at least one subsonic, fixed-wing or powered-lift program aircraft; or

(ii) A fractional ownership interest equal to, or greater than, one-thirty-second (1/32) of at least one rotorcraft program aircraft.

(c) The rules in this subpart that refer to a fractional owner or a fractional ownership program manager also apply to any person who engages in an operation governed by this subpart without the management specifications required by this subpart.
нло
04.11.2007 11:26
2хобби пайлот, У нас нет частной собственности(законодательно), воздушное пространство принадлежит воякам(флайт-план куда отсылаешь-то, сынок, -в ПВО).
04.11.2007 12:40
нло:
2хобби пайлот, У нас нет частной собственности(законодательно), воздушное пространство принадлежит воякам(флайт-план куда отсылаешь-то, сынок, -в ПВО).

ПВО давно нет, его объединили с ВВС, а управление небом отдали Нерадьке с ФАНСом :-))
На НЛО нет новостных каналов? Или замедление времени?
нло
04.11.2007 12:44
А хрен Нерадьки не слаще, небо всё равно не наше..
04.11.2007 13:02
нло:
Нерадька что-то обещает, правда очень похоже на обучение осла человеческому языку :))
04.11.2007 14:39
нло:

А хрен Нерадьки не слаще...

Не слаще чего хрен Нерадьки? :)))
Как узнал...
Галина
04.11.2007 22:04
2 ученый
Насколько я понимаю, у Вас юридическое образование и Вы изучали опыт зарубежных стран по авиации? Я пока глубоко не копаю, мне пока бы просто определения видов и принцип установления требований в разных странах. Я просмотрела Воздушные кодексы Украины, Молдовы, Узбекистана, Казахстана и т.д., у них, в основном, так: авиация: гос. и гражд. Гражд.: коммерч. и АОН. Из зарубежного опыта нашла только определения Public и non-public авиации. Действительно, проблема в том что их никто специально не определял, а найти акты, где есть толкование - достаточно сложно из-за большого объема документов. Если у Вас есть инф., помогите мне, пожалуйста, так сказать, из солидарности начинающим! Я Вам буду очень благодарна.
Ученый
04.11.2007 22:37
Галя, образование у меня авиационное, увы. Вопросами права "балуюсь" периодически из любви к искусству :-). Мое понимание такое, что виды авиации определяются ее применением и, соответственно, видом (органом, законом) государственного регулирования. Особенности техники тут мало влияют. Меня в основном устраивает трактовка видов авиации, принятая в ИКАО, хотя с развитием международного права и тенденций глобализации действительно наметился ряд "мутных" областей, которые выше уже частично обсуждались...
Я бы Вам советовал сформулировать (в первую очередь для себя) набор более узких вопросов по элементам рассматриваемой Вами проблематики. Так Вам проще будет получить конкретные советы от здешней публики (поскольку народ либо несведущий, либо сведущий, но занятой, подробные лекции читать не будет ;-))
Ученый
04.11.2007 22:41
Галине
Еще бы посоветовал поизучать материалы из этого раздела
http://www.crown-airforce.naro ... там на ветках много было полезных "отростков"
04.11.2007 23:04
Галина:
И зачем Вам это?
W
05.11.2007 13:34
Galine

Aircraft fractional ownership( AFO)- a new concept introduced in the late 1980s whereby a company, organization or individual can acquire a share in a small-, medium- or large- size jet aircraft, based on a specific percentage of a total value of the aircraft. For example, if a company, organisation or individual has a potentional need for 400 hours per year this may represent a half-share; 200 hours a quarter- share; 100 hours an eight-share; and 50 hours a sixteenth-share. A reputable FO programm guarantees the availability of an aircraft at anytime. In the eventthe type of aircraft a company owns is not available, the operator may provide a similar or larger aircraft. In short, an AFO provides all the benefits of owning a business jet without most of the hassles that actual ownership entails.
In addition to the purchase price of a percentage share of a specific aircraft type or model, there are, of course, other costs involved, such as a monthly management fee to cover crew cost, insurance, hangar fees, ets., as well as operating expenses covering fuel, landing and air navigation fees, maintenance, repair and overhaul. There are a number of specific advantages of a FO programm. First and foremost, it provides maximum flexibility in finalizing travel arrangements for company staff, and at short notice.I tak dalee.
The main FO providers are:
Bombardier Flexjet,
Citation Shares,
Executive Jet NetJets,
Flight Options.

IATA. The Encyclopedia of International Civil Aviation.
HobbyPilot
06.11.2007 01:06
нло:

... У нас нет частной собственности (законодательно), воздушное пространство принадлежит воякам (флайт-план куда отсылаешь-то, сынок, -в ПВО)

Так тут не АОН надо вводить, а нормальную правовую систему, дедуля :-)
Галина
07.11.2007 18:03
2 W
Здравствуйте! Если Вас не затруднит, Вы не могли бы прочитать, правильно ли я все поняла?

Воздушное законодательство Великобритании представляет собой стройную систему регулирования авиации, отвечающую международным требованиям обеспечения безопасности полетов. Основополагающим национальным законом в данной отрасли является Аэронавигационный закон 2005г. (The Air Navigation Order 2005). Авиация в Великобритании делится на гражданскую и государственную. В зависимости от направлений деятельности гражданская авиация, в свою очередь, подразделяется на, так называемую, общественную авиацию (public aviation), которая включает в себя перевозку пассажиров, груза и почты за денежное вознаграждение либо по найму, и авиацию, не включающую в себя функции общественной авиации - 'non-public aviation'. Non-public aviation представляет собой широкий спектр направлений деятельности, в него входит общая авиация -General aviation (либо как принято называть в нашей стране - авиация общего назначения), и специализированные воздушные работы (aerial works). Специализированные воздушные работы включают в себя следующие виды деятельности: сельскохозяйственные работы, поисковые и спасательные работы, строительство, пожаротушение, исследование местности, наблюдение за дорожным движением, аэрофотосъемка, прямые телевизионные репортажи, воздушная реклама и так далее. Авиация общего назначения представляет собой все остальные направления деятельности, не включенные в общественную авиацию и специализированные воздушные работы. К авиация общего назначения относятся, прежде всего, полеты владельцев воздушных судов для собственного удовольствия и для перемещения как внутри страны, так и заграницу; корпоративные полеты; полеты, целью которых является летное обучение; авиашоу и др.
В связи с тем, что отдельные виды авиации имеют свою собственную специфику, вопросы использования воздушного пространства, условий выполнения полетов, ответственности и т.д. , законодательством Великобритании были решены исходя из направлений деятельности авиации, т.е. ее видов. Данный подход представляет собой отрегулированную систему правовых норм, которая позволяет практически исключить возможность двоякого толкования тех или иных требований, а также значительно облегчить эксплуатацию воздушных судов авиации общего назначения.

Kwispel
07.11.2007 22:52
Галина, а что вы понимаете под "государственной авиацией" если не секрет? RAF?
12345




 

 

 

 

← На главную страницу

Чтобы публиковать комментарии, вы должны войти на сайт.
Все форумы
Авиационный
Сослуживцы
Авторские

Реклама на сайте Обратная связь/Связаться с администрацией
Рейтинг@Mail.ru