Мобильная версия
Войти

Все форумы
Авиационный
Сослуживцы
Авторские

Нас там ждут

1 пользователь сделал закладку на эту тему форума
 ↓ ВНИЗ

Дальноboy
Старожил форума
18.04.2015 09:02
Доброго времени суток.

Ребята, те, которые ушли в силу обстоятельств.Знаю, что Китай востребован.Но может кто-нибудь поделится опытом.Расскажите пожалуйста:как?Думаю что много коллег захотят услышать.Ребята,
поделитесь пожалуйста опытом.Мы будем благодарны.

С уважением, Станислав.
Малыш1
Старожил форума
18.04.2015 09:59
Дальноboy
Старожил форума
18.04.2015 10:09
Я спрашивал, там сказали что россссиян не берут.Имею уровень, но просто хочется быть в тренде.Неужели мы не востребованы ?Во всем Мире, как мне кажется, что школа наша имеет место быть.Как вам коллеги?Буду очень рад конструктивному разговору:)
Малыш1
Старожил форума
18.04.2015 10:15
"Школа" никого не интересует.
Интересуют пройденная китайская ВЛЭК и сданные зачёты. Потом тренировка в рейсовых условиях. Где-то через год выпустят самостоятельно. До этого - курящий в кабине китаец-инструктор.
(Не всегда и не везде, это с ппруне - Почитайте, !)
Дальноboy
Старожил форума
18.04.2015 10:22
Буду худеть тогда:)
Дальноboy
Старожил форума
18.04.2015 12:45
Мда уж...Все справки вышли, о судимости и не говорю.Г
As Well
Старожил форума
18.04.2015 16:50
IMPORTANT: China will not accept the old-style handwritten ATP licenses currently in use in Russia. Before you can begin work in China, you will need to supply a new plastic ATP license which are now being introduced in Russia.

Please remember that we have a referral program. If you can refer one of your friends to us who is eventually hired, we will pay you $1500.

Best regards,

Dave Ross
WASINC Intl
vrill
Старожил форума
18.04.2015 17:57
Даже китайцы не хотят брать с нашим пилотским?
mashinist
Старожил форума
18.04.2015 18:03
хотят, но с новым образцом пилотского
vrill
Старожил форума
18.04.2015 18:08
Тогда уже лучше.
Дальноboy
Старожил форума
18.04.2015 18:35
Dear Captain,
No news so far.
Russian pilots are welcome in China, we are getting many Russian Captains
Onboard already.
A320 Captains go faster than Boeing.

We will let you know as soon as airline gives us a feedback.
Это ответ.
WOYS
Старожил форума
18.04.2015 21:39
Стас привет!Как у вас на передовой??
папа в
Старожил форума
18.04.2015 22:23
давно ли смеялись над всем китайским... а вот же, 20 лет прошли в двух странах по-разному..
где то *всенародные* шумно языками мешки ворочают и домики на тещ записывают, а где то работа без звездежа и скреп
так, скоро и у таджиков будем вакансии искать
офигенно девки пляшут..
Musicbox
Старожил форума
18.04.2015 22:50
Удавятся здесь все эти топ-манагероы, а такую зарплату как в Китае не поставят.
Но пролезть туда крайне непросто.
sbb
Старожил форума
18.04.2015 23:00
папа в:

давно ли смеялись над всем китайским... а вот же, 20 лет прошли в двух странах по-разному..
где то *всенародные* шумно языками мешки ворочают и домики на тещ записывают, а где то работа без звездежа и скреп
так, скоро и у таджиков будем вакансии искать
офигенно девки пляшут..



Помнится когда то был популярным вопрос :" а где Вы были в Августе 91-го?"

Сейчас по каналу 24DOC идет документальный фильм про современных китайских безработных.
Проходил мимо два раза
Старожил форума
19.04.2015 00:43
не та сторона баррикады?
Ли Куан
Старожил форума
19.04.2015 10:00
Очень хотелось бы узнать, есть ли "живые примеры", кто работает в Китае, может из форумчан есть кто?
bmw2023
Старожил форума
19.04.2015 10:35
To Ли Куан...
Вас возможно сказаное мной удивит, но поверьте это так.
На этот форум уже давно заходят с основном, чтобы "поржать" или другим языком выражаясь, зайти и почитать как юмористический журнал. Поэтому думаю напрасно ждать "живых примеров".
Ли Куан
Старожил форума
19.04.2015 10:56
Жаль конечно, прийдется на pprune искать)
makrЯк
Старожил форума
19.04.2015 12:41
mashinist
Молодой боец
хотят, но с новым образцом пилотского

А чем им старое пилотское не нравилось?
Barsik71
Старожил форума
19.04.2015 13:24
Before you can begin work in China, you will need to supply a new plastic ATP license which are now being introduced in Russia.
Т-80
Старожил форума
19.04.2015 13:42
Форумчане, а какие минимальные требования необходимы, чтобы устроиться в Китай ? Где можно посмотреть ? И берут ли вторых пилотов с переучиванием ?
Т-80
Старожил форума
19.04.2015 13:47
to Дальноboy: подскажите, а вы куда именно обращались ? Куда высылать резюме хоть ? :-)
makrЯк
Старожил форума
19.04.2015 13:51
Barsik71 т.е. новое пилотское соответствует общепринятым мировым стандартам? И вот еще интересно а вот всякие курсы TCAS, GWPS, опасные грузы, и т.д. у иностранцев есть? Или подразумевается что владелец пилотского умеет всем этим пользоваться по умолчанию?
Т-80
Старожил форума
19.04.2015 13:55
to Дальноboy: подскажите, а вы куда именно обращались ? Куда высылать резюме хоть ? :-)
Малыш1
Старожил форума
19.04.2015 15:08
Резюме - как правило - никого не интересует.
Есть десятки посреднических контор (например - предпоследние страницы в журнале flight international) - на сайте заполняете анкету, потом ждите звонка из конторы или e-mail.
As Well
Старожил форума
19.04.2015 15:49
Т-80
Старожил форума
19.04.2015 16:19
Я так понимаю, наличие type-rating, а также experience на типе-обязательное условие, верно ?
Малыш1
Старожил форума
19.04.2015 16:28
Как правило - да.
Если нет - пишут NON rype tated
Ли Куан
Старожил форума
19.04.2015 16:40
To Малыш 1
Я, так понимаю Вы более менее в теме относительно работы за рубежом... интерес тот же, Китай. Из "наших" кто-нибудь там работает с нашими красивыми красными паспортами?)
Малыш1
Старожил форума
19.04.2015 16:53
Не в курсе. У меня паспорт EU.
Советую подумать о Korean, если хотите хотя бы раз в месяц летать домой, а не раз в полгода.
As Well
Старожил форума
19.04.2015 16:56
Childish .... Register yourself , fill up the requested and you"ll be on top of the World indeed.
As Well
Старожил форума
19.04.2015 17:06
Ли Куан
Старожил форума
19.04.2015 17:35
To Малыш1
Спасибо, о Корее тоже думаю, точнее сказать готовлюсь)
As Well
Старожил форума
19.04.2015 18:21
vrill
Старожил форума
19.04.2015 18:24
Макряк.

А при перевозки опасных грузов, надо как-то особенно пилотировать, ну как на машине, кочки/ямки облетать т.п.

для TCAS нужны курсы?
makrЯк
Старожил форума
19.04.2015 23:02
vrill
Опытный боец
Макряк.

А при перевозки опасных грузов, надо как-то особенно пилотировать, ну как на машине, кочки/ямки облетать т.п.

для TCAS нужны курсы?

Не только для TCAS, нужны курсы для СНС, СРППЗ, GWPS, опасных грузов и многого другого. Но это у нас, а что там на западе я не знаю потому и спрашиваю.
vrill
Старожил форума
19.04.2015 23:22
Понял, а без них никак?
Musicbox
Старожил форума
19.04.2015 23:44
Точно блин, юмористический журнал...!
vrill
Старожил форума
19.04.2015 23:49
Во во.
Здесь расслабиться можно ;)
makrЯк
Старожил форума
20.04.2015 00:11
vrill
Опытный боец
Понял, а без них никак?

Неа, должны же УТЦ как-то зарабатывать
As Well
Старожил форума
22.04.2015 09:35

VOR Holdings has IMMEDIATE jobs available for A320 Captains with Chengdu Airlines to be based in Chengdu, China

Chengdu Airlines needs 38 A320 Captains now. These are brand new compensation programs. Now you can work in most friendly city in China and earn $300, 000 USD per year! Up to six months of vacation per year available!

Compensation per month (net received by pilot after airline has paid taxes in China):

Option A: 30 days annual leave (Add 3 hours of overtime per month and earn over $300, 000 USD per year!!!

$24, 500 USD per month made up of:
+ $22, 500 USD base service fee (80 hours)
+ $500 USD housing allowance ($500 USD paid monthly)
+ $500 USD travel allowance ($500 USD paid monthly)
+ $1, 000 USD completion bonus (paid $36, 000 USD each three years)
PLUS: $220 USD per hour overtime

Option B: 45 days annual leave

$23, 500 USD per month made up of:
+ $21, 500 USD base service fee (80 hours)
+ $500 USD housing allowance ($500 USD paid monthly)
+ $500 USD travel allowance ($500 USD paid monthly)
+ $1, 000 USD completion bonus (paid $36, 000 USD each three years)
PLUS: $200 USD per hour overtime

Option C: 6 Weeks On, 2 Weeks Off or 92 days of leave per year

$20, 500 USD per month made up of:
+$18, 500 base service fee (80 hours)
+$500 housing allowance ($500 USD paid monthly)
+$500 travel allowance ($500 USD paid monthly)
+ $1, 000 USD completion bonus (paid $36, 000 USD each three years)
PLUS: $180 USD per hour overtime


Option D: 6 Weeks On, 4 Weeks Off

$17, 000 USD per month made up of:
+ $15, 000 base service fee (80 hours)
+ $500 housing allowance ($500 USD paid monthly)
+ $500 travel allowance ($500 USD paid monthly)
+ $1, 000 USD completion bonus (paid $36, 000 USD each three years)
PLUS: $170 USD per hour overtime


Option E: 4 weeks ON, 4 weeks OFF

$15, 000 USD per month made up of:
+ $13, 000 base service fee (80 hours)
+ $500 housing allowance ($500 USD paid monthly)
+ $500 travel allowance ($500 USD paid monthly)
+ $1, 000 USD completion bonus (paid $36, 000 USD each three years)
PLUS: $160 USD per hour overtime

If you have at least 500 PIC hours in the A320 aircraft, 3, 000 hours TT, current within 12 months and are under the age of 56, please send us the following information to schedule your interview:

Name:


Phone Number: _______
(include country code)

A320 PIC Hours: _____

Contact me at recruit@vorholdings.com

Sincerely,

Cristina Barcena
Manager of Recruiting
www.vorholdings.com
Дальноboy
Старожил форума
22.04.2015 11:25
As Well
Чуток опередили:) только хотел письмо отправить, может кому пригодится.В основном набор идет на Эрбасы.
As Well
Старожил форума
22.04.2015 12:38
Pilot Job: China Southern B777 Captains - Type rated & Non Type Rated!
SEND TO FRIEND
PRINT
mark as favourite





You are not logged in! If you have already joined LOGIN now.
If you JOIN NOW and LOGIN, you will have access to further job information, highlighting jobs for which you may meet the requirements and can apply online.
JOIN NOW
LOGIN

Contract Term: 4 years renewable
Location/Base: Guangzhou, Los Angeles, Dubai, Amsterdam and Frankfurt
Ref #: 988
Aircraft Type: B777
Rank: Captain

Minimum Requirements
Total Time: 6000+ hours (excl SIM time)
Total PIC time: 3000+ hours on Jets over 50 tons (MTOW)
Boeing PIC time: 1000+ hours on B777/B747; OR
Boeing PIC time: 2000+ hours on B767/B757/B737
Last Flight: Last flight as PIC on the above types within 12 months
Age: If B777 type rated - under 56 years at date of application
Age: If B747, B757/767 or B787 rated - under 55 years at date of application
Age: If B737 type rated - under 50 years at date of application

Screenings are on-going.


Benefits
Excellent Pay, Great Roster Pattern, Extensive Worldwide network for Commuting, Worldwide Expatriate Medical Insurance provided free to you and more!
As Well
Старожил форума
22.04.2015 12:42
Musicbox
Старожил форума
23.04.2015 13:53
Сколько по пальцам посчитать протиснулась в Китай?!
Цифру в студию!
Musicbox
Старожил форума
23.04.2015 14:12
Очепятка: протиснулось
Ли Куан
Старожил форума
23.04.2015 16:34
Насколько известно, некоторые пилоты из ТСО туда протиснулись... По понятным причинам имена , естественно оглашать не буду... Но вот, что пишет один из экспатов на pprune в заключении:

Conclusion:
Flying (and living) in China means taking on an extremely high level of risk. There is a feeling here that somebody is always out to get the foreigner….the company, ATC, medical or CAAC. I think eventually EVERYBODY working here will at some stage fall foul of some rule or regulation, be diagnosed with something terrible or just get tired of the huge amount of bullshit that can be encountered in everyday life.
Is the money currently being offered enough to compensate for this risk?
NO! absolutely not…..
Those of you looking at a job in China, I honestly say to you, the money looks good, but you will pay for every extra penny in compromises you will have to make in both your personal and professional life. If you can keep your nose clean here, you might spend a few years, save some money and get out with your sanity intact. However the odds of that are decreasing every year as they increase the rules, pitfalls and traps.
Good luck to all!
Аж страшно стало))
As Well
Старожил форума
23.04.2015 17:33
It"s interesting to look at the writing if any the German guy has had after flighting Russia
earlier this year, isn"t it ?
Snehvide
Старожил форума
25.04.2015 11:49
(DK) Cimber A/S søger piloter til CRJ900.





Oplysninger om forventede kvalifikationer og rekrutteringsprocessen finder du nedenfor.
Hvis du er interesseret, ansøg gennem linket – ”The apply page”.

Cimber A/S
Flight Operations
Amager Strandvej 392
2770 Kastrup

Qualification requirements – Pilot in Cimber
Qualification requirements
Cimber is looking forward to welcome new applicants to an inspiring and challenging job as pilot at Cimber. If you fulfill the requirements listed below you can go direct to the application process via the above link.

Education Level
Equivalent to Studentereksamen (Denmark)
Grundläggande behörighet för högskolestudier (Sweden)
Generel studiekompetanse (Norway)
Baccalaureat or equivalent (France)
Equivalent to Upper secondary school leaving examination (Other countries)
Cimber will select the most suitable applicants for processing. The marks will be evaluated as part of the applicants’ total evaluation – for applicants with no or limited supplementary education and/or experience such marks will have significance.

Citizenship
No restrictions apply. However applicants must have the right to live and work in the EU including Norway, indefinitely and without restrictions, or be able to obtain this right before employment.

Languages
Fluency in one of the Scandinavian languages ( Berlitz level 4) to be documented before assessment.
Fluency in spoken and written English.

Height
Minimum 157 cm maximum 200 cm.

License requirements
Only applicants with a valid EASA or JAR-FCL license will be accepted.
Applicants must hold one of the following licenses:
EASA or JAR-ATPL(A)
EASA or JAR-MPL(A)
EASA or JAR-CPL(A), with completed ATPL theory and MCC course
In all three cases the applicant must possess a valid IR(A)ME, a General Flight Radiotelephone Operator Certificate ( GEN ) and an ICAO Language proficiency to level 5 .
Note: You must convert your license to a Scandinavian EASA license, i.e. from Denmark, Norway or Sweden before your start as a pilot in SAS (as applicable).

Typerating
Typerating on CRJ900 is not a requirement, but will be preferred.

Medical requirements
Applicants must hold a valid Part-MED Medical Class 1

Flight time requirements
No specific flight time requirements exist.

Other
An applicant is required to provide Cimber with an updated copy of his/hers criminal record.

Recruiting process
Applicants selected for the Cimber pilot recruitment (with an initial online application) will be subject to a pre-assessment test, personality questionnaire, simulator assessment and operational interviews.
Applicants will be scheduled to undergo the pre-assessment test and personality questionnaire prior to attending the simulator assessment and interview. The test and questionnaire is web based and can be completed from any computer with access to the internet.

The assessment process is a two-day event. Day one is a simulator assessment. A predetermined standard profile is flown in accordance with information provided to the applicant in advance. The session is monitored and assessed by a simulator assessor (a Cimber pilot).
On day two you will meet two operational interviewers from Cimber and participate in a group exercise with your fellow applicants.
Expect to be occupied for a full day with time to socialize with your possible future colleagues.
A general briefing including terms and conditions for an employment in Cimber is given on the day of the interview. There will be people to answer any questions regarding Cimber you might have. There will be two operational interviews per applicant with duration of approximately one hour each. The interviews will be performed by two operational interviewers from Cimber.
The final part of the process will be a recruitment board where it will be decided you will be approved for a possible employment in Cimber. The result of the board meeting will be forwarded to all applicants by e-mail.
An offer for employment in Cimber is not an offer for later employment in SAS.
We hope that you have found the above information interesting and we are looking forward to receive your application.

Best regards
Cimber Flight Operations.



 

 

 

 

← На главную страницу

Чтобы публиковать комментарии, вы должны войти на сайт.
Все форумы
Авиационный
Сослуживцы
Авторские

Реклама на сайте Обратная связь/Связаться с администрацией
Рейтинг@Mail.ru